Ga naar de inhoud

Weg met de traditionele powerpointpresentatie?!

  • door

Weg met de traditionele powerpoint?!

Voor veel deelnemers zijn cursussen, leerlandschappen en scholingen, met alle respect,  een verplicht nummer. Het begint vaak al met een onboardingsproces. Een relatief lange zit, waarin je vooral wordt gebombardeerd met informatie. Maar blijft er nu daadwerkelijk hangen na afloop van zo’n training?

Vaak komt het besef van het ‘nut’ van een dergelijke cursus pas wanneer een deelnemer een situatie daadwerkelijk heeft meegemaakt of bepaalde informatie nodig heeft. En hoe zat het dan ook alweer? En eigenlijk is dat te laat. Hoe zorg je ervoor dat een cursus impact heeft op je deelnemer?

Het is dan ook niet vreemd, dat de leervorm ‘immersive learning’, oftewel belevend leren, langzaam maar zeker voor een evolutie binnen het leerlandschap aan het zorgen is.  Leren doe je namelijk vaak het beste door te ervaren. Door te zien, te ruiken, te horen, te bewegen en te voelen. Immersive maakt ervaringen die het maximale uit jouw mensen halen. Een goed voorbeeld van een dergelijke immersive leervorm is de escaperoom, maar er zijn ook volop mogelijkheden op het gebied van bijvoorbeeld VR en AR.

Stap af van de traditionele powerpoint, voeg special effects toe aan je leeromgeving en onderzoek wat een belevende leervorm voor jouw organisatie kan beteken. Zowel digitaal als analoog.

Graag kijken wij naar de mogelijkheden om een dergelijke leeromgeving samen te ontwikkelen. Met jullie kennis van de materie en onze kunde met betrekking tot gamification en de daadwerkelijke technische realisatie.

Wij creëren leeroplossingen die bijdragen aan zakelijk succes alsmede persoonlijk plezier. Door middel van educatieve spellen, ofwel serious games wenden we spelprincipes aan in een niet spel-context om zo menselijk gedrag op een bevorderlijker manier te sturen.

Wat kunnen we voor elkaar betekenen? We horen het graag!

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *