Ga naar de inhoud

Escaperoom als tool voor recruitment

  • door

Let the games begin!

Je ziet het meer en meer, games die ingezet met een ander doel dan recreatie. En niet zonder reden, het lijkt wel of alles nieuw, leuk én een ervaring moet zijn. In de huidige experience economy zijn we we verslaafd aan spanning en sensatie en eigenlijk willen we de hele dag geëntertaind worden. Een serious game geeft je een unieke manier om je als bedrijf te onderscheiden.

De escaperoom is een unieke en veelzijdige tool die in het kader van gamification kan worden ingezet, bijvoorbeeld in recruitment, onboarding, elearnings of selectieprocedures.

Een mooi voorbeeld hiervan wordt beschreven in dit artikel over  Antea Group Nederland. Zij hebben een escapebus ontwikkeld, waarmee het bedrijf langs universiteiten, hogescholen en mbo’s kan toeren, om zo studenten en scholieren te interesseren voor het ingenieursvak.

Denk jij erover om serious games in te zetten voor jouw bedrijf? Van een volledige escaperoom tot een mobiele handzame escapebox, wij denken graag met je mee!

 

Opnieuw een (rijdende) escaperoom in recruitment, dit keer van Antea Group

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *